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Witness: Capt. John J. Knapp
United States Navy hydrographer

Key testimony: Referring to charts and abundant ice warnings from ships that were available to the Titanic—including one describing ice in the North Atlantic "as far as the eye could see"—Knapp described the Titanic's predictable course to doom. He also presented a detailed argument—damning for Captain Lord of the Californian—that the Titanic and Californian were in sight of each other. The Californian could have reached the Titanic well before she sank and, Knapp implied, all might have been saved.

. . . SENATOR SMITH: Will you tell the committee what special branch of the public service you have in charge?
CAPT. KNAPP: I am in charge of the Hydrographic Office, which is under the Bureau of Navigation of the Navy Department . . .
For more than a quarter of a century the Hydrographic Office of the Bureau of Navigation, Navy Department, has been publishing graphically from month to month a series of charts known as the Pilot Chart of the North Atlantic Ocean, depicting thereon the physical conditions of the ocean and of the atmosphere for the current month, as well as the location of dangers to navigation as reported by incoming ships. A summary of these dangers and a more detailed description than the space on the pilot chart would permit was in time given from week to week on a printed sheet known as the Hydrographic Bulletin. These publications were circulated freely among the shipmasters and shipping people in return for their news of the sea, the point of contact between the office at Washington and the marine world being a chain of branch hydrographic offices at the principal seaports.

Témoin : Capt John J. Knapp
Hydrographe de la marine américaine

En résumé : En référence aux cartes et aux nombreux avertissements de glaces de navires qui étaient disponibles auprès du Titanic, y compris celui qui décrit la glace dans l’Atlantique Nord « à perte de vue " —Knapp a décrit la trajectoire prévisible du Titanic vers la mort. Il a également présenté un argument détaillé — accablant pour le capitaine Lord du Californian — que le Titanic et le Californian étaient en vue l’un de l’autre. Le Californian aurait très bien pu atteindre le Titanic avant qu’il ne coule, et Knapp a laissé entendre, que tout le monde aurait pu être sauvé.

[...] LE SÉNATEUR SMITH : Pouvez-vous dire au comité quelle branche spéciale de la fonction publique vous avez en charge?
CAPT KNAPP : Je suis responsable du Bureau Hydrographique, qui relève du Bureau de la Navigation du Département de la Marine [...]
Depuis plus d’un quart de siècle, l’Office Hydrographique du Bureau de la Navigation, Département de la Marine, publie graphiquement, de mois en mois, une série de cartes connues sous le nom de Pilot Chart of the North Atlantic Ocean, décrivant les conditions physiques de l’océan et de l’atmosphère pour le mois en cours, ainsi que l’emplacement des dangers pour la navigation signalés par les navires qui arrivent. Un résumé de ces dangers et une description plus détaillée que ne le permettrait l’espace sur la carte pilote ont été donnés à temps d’une semaine à l’autre sur une feuille imprimée connue sous le nom de Bulletin Hydrographique. Ces publications ont été diffusées librement parmi les capitaines de navires et les expéditeurs en échange de leurs nouvelles de la mer, le point de contact entre le bureau à Washington et le monde maritime étant une chaîne de bureaux hydrographiques de branche dans les principaux ports maritimes.

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